Uusi N-sarjan vastapainotrukkimallisto

Yale on lanseerannut uuden polttomoottorikäyttöisen vastapainotrukkimalliston kokoluokassa 2–3,5 tonnia. Uuden mallin kehitystyön keskiössä on ollut toimintavarmuus ja käyttömukavuus. Ennennäkemättömän laajan varustevalikoiman sekä modulaarisen rakenteen ansiosta uusi N-mallisarjan kone voidaan rakentaa juuri kuljettajan sekä käyttöympäristön vaatimusten mukaiseksi.

*2,5ton trukki 600mm painopiste-etäisyydellä

Uusi ohjaamo

Uusi ohjaamo mahdollistaa entistäkin paremman näkyvyyden kaikkiin suuntiin laajojen lasipintojensa ansiosta. Ohjaamon laaja optio- ja varustevalikoima tuo lisää käyttötehokkuutta, turvallisuutta ja mukavuutta – esimerkiksi kattolasin pyyhkijän sekä lämmitetyn takalasin avulla.

 

Sigma Trukit Yale N sarja

Tiedät mitä takanasi tapahtuu

Näkyvyyttä taaksepäin on parannettu muun muassa laajemmalla takalasilla ja uudelleensijoittamalla pakoputki trukin vasemmalle puolelle. Myös vastapainon täysin uusi muotoilu mahdollistaa paremman näkyvyyden taaksepäin. 

Parannettu mastorakenne

Uuden mastorakenteen ansiosta etunäkyvyys on entistä parempi. Maston ketjut ja hydrauliikkaletkut on sijoitettu maston taakse niin, että ne eivät häiritse kuljettajan näkökenttää. Myös vapaanostosylinteriä on madallettu ja sen ketjunohjainta on kavennettu näkyvyyden maksimoimiseksi.

Sigma Trukit Yale mastorakenne

Hallintalaitteisto

Uudessa N-sarjassa hallintalaitevaihtoehtoja on useita erilaisia. Hydrauliikan hallintaan on saatavilla esimerkiksi mekaaniset vivut, tai edellisistä malleista tutut sähköisesti esiohjatut Accoutouch -minivivut parannetulla vasteella. Minivivut ovat integroitu käsinojaan yhdessä suunnanvaihtokytkimen kanssa. Kuljettaja voi säätää koko käsinojan itselleen sopivalle korkeudelle ja etäisyydelle.

  • Myöhemmin valikoimaan on tulossa myös Joystick.
  • Rattipuomin kallistuksen lisäksi saatavilla on myös teleskooppinen korkeussäätö. 
  • Seisontajarru aktivoidaan jalkapolkimella. 

Kosketusnäyttö

Kosketusnäyttö tarjoaa nykyaikaisen käytettävyyden sekä selkeän informatiivisen näkymän. Se näyttää esimerkiksi ajonopeuden, polttoainemäärän, moottorin lämpötilan, käyttötunnit ja paljon muuta. Näyttöön voidaan integroida esimerkiksi peruutuskameran näkymä, haarukoiden korkeustaso tai esimerkiksi nopeusrajoitus.

Uutuutena mallistossa on nostokorkeuden esivalinta, jossa on kymmenen esiohjelmoitua nostokorkeusaluetta. Kuljettaja voi valita näytöstä haluamansa hyllytason. Näyttö ilmoittaa, kun haluttu korkeus on saavutettu ja haarukat pysähtyvät paikoilleen yhdeksi sekunniksi.

Sigma Trukit kosketusnäyttö

Synkronoitu ohjaus

Uutena ominaisuutena on synkronoitu ohjaus, jossa ohjausnuppi on synkronoitu ohjausakselin kanssa. Tämän ansiosta ohjausnuppi palaa aina samaan kohtaan, kun renkaat ovat käännettyinä suoriksi. 

Dynaaminen vakausjärjestelmä / Dynamic Stability System

Uuden DSS-järjestelmän tarkoituksena on edesauttaa turvallista ajokäyttäytymistä.

Kuljettaja saa ilmoituksen trukin näyttöpäätteeseen, mikäli järjestelmä havaitsee kaarreajossa tai taakan nostotilanteessa poikkeavia arvoja. Kriittisissä tilanteissa järjestelmä hidastaa automaattisesti ajonopeutta tai hydrauliikkatoimintoa.

Sigma Trukit Yale N sarja

Techtronix vaihteisto

Luotettava ja tunnettu Techtronix -elektronisesti ohjattu hydrodynaaminen vaihteisto parantaa ajomukavuutta ja vähentää rengaskulumaa. 

  • Ramppiajoautomatiikka, jossa trukki pysyy kaltevilla pinnoilla paikoillaan ilman jalka- tai käsijarrun käyttöä.

  • Auto Deceleration System (ADS) mahdollistaa täyden moottorijarrutuksen, jolloin jalkajarrun käyttö ei ole välttämätöntä. Jarrutusaste on säädettävissä.

  • Ominaisuudet ovat säädettävissä kuljettajan tarpeiden mukaan.

Fiksu, yksinkertainen ja huoltovapaa järjestelmä

  1. Nostokorkeuden anturi
    Maston anturi tunnistaa, onko kuormain nostokorkeuden raja-arvon yläpuolella.
  2. Hydraulinen kuorma-anturi
    Paineanturi ohjausventtiilissä tunnistaa, onko trukki kuormattu painorajan ylä- vai alapuolelle.
  3. Kallistuskulman anturi
    Anturi maston kallistusliitoksessa mittaa jatkuvasti maston kulmaa.
  4. Vehicle System Manager (VSM)
    Järjestelmän VSM eli ”aivot” vastaanottavat jatkuvasti syötteitä viidestä anturista.
  5. Nopeusanturi
    Vaihdelaatikon ulostulossa sijaitseva anturi mittaa jatkuvasti trukin nopeutta.
  6. Ohjauskulman anturi
    Navan päällä oleva anturi mittaa jatkuvasti ohjauskulmaa.